SKS Germany RideAir: Niet meer pompen onderweg

Met de RideAir van SKS Germany heb je onderweg een navulbaar luchtpatroon bij je. Het werkt hetzelfde als een CO2 patroon, alleen kan je de variant van SKS Germany thuis weer oppompen.

We testen de RideAir op één van de eerste lentedagen van het nieuwe wielerseizoen.Thuis hebben we het patroon met een SKS Germany fietspomp tot 11 bar opgepompt. Onderweg laten we één van de banden leeglopen om deze met de RideAir weer te vullen met lucht. Dat gaat verbazingwekkend makkelijk. Binnen enkele seconden is de band weer vol. Geen acht bar, maar wel ruim voldoende om weer naar huis te komen. In plaats van dat we een vijftal minuten kwijt zijn met pompen, zijn we nu binnen een halve minuut weer aan het trappen.

Het gebruiksgemak van de RideAir is het grootste pluspunt van het product. Daarnaast is het navullen van een patroon veel milieuvriendelijker dan het gebruiken van een ‘ouderwets’ patroon. Een ander groot voordeel is dat we zelf de hoeveelheid lucht kunnen controleren terwijl we de RideAir hanteren.

Groot

De RideAir heeft twee nadelen. Ten eerste de grootte van het product. In tegenstelling tot een eenmalig patroon, past de RideAir niet achterin het wielershirt. Het kost je één bidon voor onderweg als je de RideAir meeneemt. Daarnaast kan je met een handpompje zo vaak als je wil (of moet) je band oppompen. Met de RideAir kan dat, althans voor wielrenners, eenmalig. Om acht bar in je band te krijgen heb je de vrijwel de volledige capaciteit van het patroon nodig. 

Ontwikkelen

Met name voor sportievelingen op fietsen met fietstassen is de RideAir van SKS Germany geschikt. Voor wielrenners raden we het product aan voor kortere ritten. Voor langere tochten kiezen we toch voor een handpomp van hetzelfde bedrijf om een tweede bidon mee te kunnen nemen.

Het zou fantastisch zijn als SKS Germany de RideAir tot een patroon ter grootte van een achterzakje kan ontwikkelen, maar waarschijnlijk zullen we nooit met een handpomp een dergelijk klein ontwerp kunnen navullen.

De RideAir kan je voor zestig euro aanschaffen. De RideAir met een klein veiligheidsslot voor je racefiets aan de onderkant is een tientje duurder.

Lees ook:De Airworx Plus 10.0: Robuust en luxueus
Lees ook:ALO Drinks: Heerlijk voor na het wielrennen
Lees ook:Garmin Edge 820 combineert 520 en 1000 in één model
Lees ook:Bitemojo self-guided foodtours: een review
Lees ook:Trekz Titanium maakt fietsen met muziek veilig

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>