Niet geheel onverwacht heeft de directeur van de Rabobank ploeg besloten op te stappen. "Ik heb de tijd en rust nodig om mij te beraden op mijn toekomst", aldus de Rooij.
Zijn positie was onhoudbaar geworden na de impopulaire maatregel om Rasmussen uit de Tour te zetten. Deze beslissing was genomen onder meer onder druk van de sponsor en de Tour-directie. Binnen het team was er gelijk de nodige kritiek op deze maatregel. De afstand tussen directeur en ploegleider blijkt ook wel uit de reactie van Erik Breukink: "Ik had niet verwacht dat hij zo snel een beslissing zou nemen. Wat de precieze reden is weet ik niet. Als ploegleider ben ik iets te veel een buitenstaander". Als ploegleider een buitenstaander?! Vreemd hoor…
Theo de Rooij was twaalf jaar actief bij het Rabobank team. Eerst onder leiding van Peter Post, en daarna Jan Raas. In 2003 volgde hij Raas op als manager van het team, een jaar later als algemeen directeur. Deze periode van twaalf jaar waren niet onsuccesvol: zes wereldtitels, 81 nationale titels, tien WB-zeges en 27 etappezeges in de Tour, Giro en Vuelta.
Er is dus een nieuwe openstaande vacature, wie zal deze gaan invullen?
Bron: NOS Teletekst
Zie ook:
UPDATE! Rabobank had grote inbreng in beslissing Rasmussen
Einde verhaal voor de Rooij bij de Rabobank?
Had hij dat niet wat eerder kunnen doen die eikel,had Rasmusen gewoon terecht de Tour gewonnen.
in een ander artikel heb ik gelezen dat hij dat al de zelfde avond had bekend???????
ik geloof dat de journalisten zich slecht informeren naar de waarheid en ze maar wat schrijven
het verhaal gat met elke nieuwe dag waziger worden
het wordt tijd dat de sport liefhebbers voor wielrennen eindelijk eens de echte waarheid horen
maar daar ben ik erg bang voor
In de journalistiek mogen ook wat koppen rollen. Wat hebben sommigen de waarheid geweld aangedaan. Ongelofelijk. Zijn er geen kwaliteitsnormen in die branche? Ik neem toch aan dat er journalisten zijn die specialist zijn in een bepaalde tak van sport? Of zijn het allemaal generalisten, die een beetje inspelen op de onderbuik gevoelens van een breed ongeinformeerd publiek?
Ik maak expliciet een uitzondering voor NRC*Next, een onderdeel van een “self proclaimed” kwaliteitsdagblad, maar in dit geval terecht.